ČR vs. Německo: Proč a jaké jsou rozdíly ve stavebních tendrech na silnice a dálnice?
8. listopad 2013 Redakce komentáře (0) 667 objevných slov"Proč se u nás staví kilometr dálnice o čtvrtinu dráž než v Německu?" zeptal se Nejvyšší kontrolní úřad a dohodl se na spolupráci s nejvyšší kontrolní institucí Německa Bundesrechnungshof. Společně vypracovaly zprávu o zadávání veřejných zakázek v obou zemích. Soustředily se na zakázky ve stavebnictví a nemalý důraz kladly na prevenci korupce.
"Snažili jsme se popsat, co dělají Němci jinak při rozdělování veřejných prostředků na velké stavební projekty, proč se jim daří tlačit ceny dolů a jak předcházejí v rámci zadávání veřejných zakázek korupci," vysvětlil z českého úhlu pohledu cíle společné zprávy prezident NKÚ Miloslav Kala. Investigate.cz přináší kompletní dokument.
Při zadávání veřejných zakázek jsou v Německu upřednostňována otevřená řízení. Například v roce 2011 zadali 80 % spolkových zakázek na pozemní a dopravní stavby v otevřeném řízení, zatímco v České republice bylo otevřené řízení použito u 65 % zakázek na dodávky, služby i stavební práce.
Obsah je dále dostupný pouze pro registrované čtenáře!
Článek má celkem 667 slov. Tento obsah je dostupný pouze pro registrované čtenáře. Pokud si chcete přečít zbytek článku, je nutné se přihlásit. Pokud ještě nemáte u nás vytvořený účet, můžete se zaregistrovat.
[Nahoru ↑]
Hodnocení
Hodnocení: 2.33 hvězdiček / Hodnoceno: 3x
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!