Přímé zahraniční investice 2013: Česko přestává být atraktivní zemí. Doba přílivu velkých investic je minulostí

16. září 2013  Redakce   komentáře (0)  1494 objevných slov

Česká republika se musí vyrovnat se změnou trendu v přímých zahraničních investicích. Zatímco před třinácti lety začali masivně přicházet zcela noví zahraniční investoři a utráceli u nás miliardové částky, podle statistik agentury CzechInvest už Česko z tohoto pohledu přestává být atraktivní. Naopak ty firmy, které se rozhodly zůstat, podpořily investice do rozšiřování kapacit.

Za první půlrok 2013 zprostředkovala agentura CzechInvest přímé zahraniční a tuzemské investice za téměř 19,5 miliardy korun. Díky nim vznikne v České republice přes 5 tisíc nových pracovních míst. Jenže převážně se jedná o expanze u nás již zavedených firem jako je Continental Barum s.r.o., KAMAX nebo CPI Moravia Books s.r.o. Investigate.cz přináší podrobnou analýzu přímých zahraničních investic za 1. pololetí 2013 ve srovnání s obdobím 2000 - 2012.

"Pro Českou republiku je nesmírně důležité a přínosné, že jí zahraniční firmy, které sem přišly v minulých letech, důvěřují a rozšiřují zde své projekty. Ve srovnání se západními sousedy je u nás mimo jiné drží kvalifikovaná pracovní síla v kombinaci s nižšími náklady," komentoval zveřejněná čísla ministr průmyslu a obchodu v demisi Jiří Cienciala. Ten vidí budoucnost ČR v projektech s vyšší přidanou hodnotou.

Obsah je dále dostupný pouze pro registrované čtenáře!

Článek má celkem 1494 slov. Tento obsah je dostupný pouze pro registrované čtenáře. Pokud si chcete přečít zbytek článku, je nutné se přihlásit. Pokud ještě nemáte u nás vytvořený účet, můžete se zaregistrovat.

Autor Redakce

Autor: Redakce


[Nahoru ↑]


Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Čtěte také...

Performics: Změny v rozdělení reklamních investic do jednotlivých mediatypů. Oslabily televize a kinoreklama

Performics: Změny v rozdělení reklamních investic do jednotlivých mediatypů. Oslabily televize a kinoreklama

Na českém trhu dochází v roce 2013 ke změnám v oblasti inzerce a mediatypů. Nejvíce oslabily české televize, které ztratily za první pololetí reklamu v objemu skoro 1,2 miliardy korun. Zadavatelé se odklonili i od kinoreklamy.

ZenithOptimedia: Čisté mediální investice v ČR klesnou o 1 %. Globální růst bude o 3,5 %

ZenithOptimedia: Čisté mediální investice v ČR klesnou o 1 %. Globální růst bude o 3,5 %

Podle nejnovějších prognóz výdajů na reklamu, které vypracovala agentura ZenithOptimedia, směřuje v roce 2013 globální reklamní trh k růstu 3,5 %. Poroste tedy stejným tempem jako loni. V České republice agentura očekává pokles čistých mediálních investic o 1 %. Tento pokles je primárně způsoben výv…

Rádia na prodej: Změní některá ze čtyř velkých rádiových domů majitele ještě letos?

Rádia na prodej: Změní některá ze čtyř velkých rádiových domů majitele ještě letos?

Manažeři českých rádií musí mít dlouhodobě špatné spaní, protože investice do rozhlasové reklamy klesají. V nepříznivé ekonomické kondici jsou jak mediální zastupitelství, tak jednotlivé stanice. Očekává se, že ještě letos by se mohl uskutečnit jeden velký deal. V úvahu přicházejí čtyři možnosti.



Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



Magazín Investigate.cz


Časopis je součástí webů portfolia společnosti MediaShow Group s.r.o.
Všechna práva vyhrazena.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
Investigate.cz na Seznam.cz
Investigate.cz na Facebooku


Redakce Investigate.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!