Rádia na prodej: Změní některá ze čtyř velkých rádiových domů majitele ještě letos?

11. září 2013  Redakce   komentáře (0)  821 objevných slov

Manažeři českých rádií musí mít dlouhodobě špatné spaní, protože investice do rozhlasové reklamy klesají. V nepříznivé ekonomické kondici jsou jak mediální zastupitelství, tak jednotlivé stanice. Očekává se, že ještě letos by se mohl uskutečnit jeden velký deal. V úvahu přicházejí čtyři možnosti.

Loga hlavních čtyř hráčů na rozhlasovém komerčním trhu: Media Bohemia, Lagardere Active ČR, Radio United, Londa (Rádio Impuls)Loga hlavních čtyř hráčů na rozhlasovém komerčním trhu: Media Bohemia, Lagardere Active ČR, Radio United, Londa (Rádio Impuls)

Po dynamické konsolidaci v uplynulých 10 letech český rádiový trh komerčních stanic prakticky ovládají čtyři velcí hráči: francouzská skupina Lagardére Active ČR, česká skupina se sídlem na Kypru Media Bohemia, bývalé Radio Investments (dnes Radio United) a německo-česká Londa. Z nichž Lagardére a Media Bohemia ovládají společně 76,5 % (k 1. pololetí 2013) rozhlasové reklamy. Jenže výkon jednotlivých rádií z pohledu financování a generování zisku není příznivý, chybí peníze na další rozvoj a investice. Kdo je možným adeptem na prodej?

Ředitel Rádia Impuls Jiří Hrabák na konci roku 2012 pro deník E15 řekl: "Rozhlas za poslední dva roky utrpěl „porážku“ kvůli nástupu digitálních televizí. Vůbec to nesouvisí s internetem. Hlavním konkurentem pro rádio je televize. (...) Pokud dojde k akvizici rádií, tak tím kupujícím bude někdo, kdo již funguje v mediální branži. Nečekám, že by sem přišly peníze odněkud mimo mediální sektor. Ale opravdu si myslím, že během dvou tří let v rádiích může dojít k majetkovým přeskupením."

Obsah je dále dostupný pouze pro registrované čtenáře!

Článek má celkem 821 slov. Tento obsah je dostupný pouze pro registrované čtenáře. Pokud si chcete přečít zbytek článku, je nutné se přihlásit. Pokud ještě nemáte u nás vytvořený účet, můžete se zaregistrovat.

Autor Redakce

Autor: Redakce


[Nahoru ↑]


Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Čtěte také...

Přímé zahraniční investice 2013: Česko přestává být atraktivní zemí. Doba přílivu velkých investic je minulostí

Česká republika se musí vyrovnat se změnou trendu v přímých zahraničních investicích. Zatímco před třinácti lety začali masivně přicházet zcela noví zahraniční investoři a utráceli u nás miliardové částky, podle statistik agentury CzechInvest už Česko z tohoto pohledu přestává být atraktivní. Naopak…

CEE Bankwatch Network: Fiasko s eurofondy se může opakovat. Česká republika nemá jasnou strategii

CEE Bankwatch Network: Fiasko s eurofondy se může opakovat. Česká republika nemá jasnou strategii

Česká republika dosáhla nejnižšího skóre v hodnocení strategií pro využití evropských fondů v příštím sedmiletém období. Tvrdí to na základě studií nevládní organizace CEE Bankwatch Network.

Babiš je naštvaný na své lidi v hnutí ANO. Eurovolby podcenili, vidí se jako starostové, tvrdí

Drtivá kritika dovnitř hnutí ANO míří po sice vyhraných, ale s hubeným výsledkem, eurovolbách. Předseda hnutí Andrej Babiš je naštvaný na své spolustraníky, že Pavla Teličku nechali ve štychu.



Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



Magazín Investigate.cz


Časopis je součástí webů portfolia společnosti MediaShow Group s.r.o.
Všechna práva vyhrazena.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
Investigate.cz na Seznam.cz
Investigate.cz na Facebooku


Redakce Investigate.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!